21.5.14

Special 1Videos - MAHO NEITSYT

MAHO NEITSYT – Biisejä
Suluissa valmistumispäivä

Maho Neitsyt was formed in 1980 by some members of Tipi and Ministerit. The first three 7"s are definitely classics in Finland. The second 7" was packed in Alko bags with a "Maho Neitsyt" sticker. Alko is the state owned liquor store in Finland. Only place to buy strong alcohol in Finland...
These guys drank more alcohol than Finns in general do. And Finns do drink quite a bit. (KFTH)


MITÄ ON PUNK (14.6.1979)

Mitä on punk sitä teiltä kysyisin
Kysyn jotta muodin mukana pysyisin
Ette osaa vastata kuitenkaan
Enkä teihin juuri luottaisikaan

CHORUS     Mun punk on rockia verta hikeä
            Mun punk on kun joutuu sun kanssa itkemään
            Mun punk ei oo Mersulla keikalta kotia
            Mun punk ei soi stereona

Kun haluut kunnon punkkia kuunnella
Niin silloin ala kävellä kaduilla
Älä osata kaupasta punk-levyjä
Tai muuten alat sinäkin eksyä

Jos haluut kunnon punkkia löytää
Heitä myöskin käsistäs levy tää
Älä kuuntele kenenkään neuvoja
Vaan käytä välillä omia aivoja



AKU ANKKA RASKAANA (3.8.1979)

Kun eilen Ankka-lehden käsiini sain
Niin tajusin et Aku lehti lehdeltä lihoo vain
Mut sitten eräänä kertana oli Aku laiha taas
Kai se oli just päässy sairaalasta

CHORUS     Aku Ankka raskaana
            Aku Ankka lapsenmurhaaja
            Missä on Aku Ankan lapsi
            Kai se kohtalonsa tapasi

Ei Aku oo enää sama kuin ennen vanhaa
Aku on löystynyt ja itkee joskus salaa
Se juo liikaa viinaa ja syö pillereitä
Ja järjestää viattomille lukijoille outoja killereitä




NE EI MYYNEET MULLE LIIMAA (5.8.1979)
(Maho Neitsyt: Ne ei myyneet mulle viinaa)

Ne ei myyneet mulle liimaa
Millä pärjään mä huomiseen
Kaupunki mut tappaa
Kun ei oo varaa juomiseen

Ne ei myyneet mulle liimaa
Asfaltti mun sisimpäni käristää
Minne voisin paeta
Ei mikään tuo mukanaan värinää

Ne ei myyneet mulle liimaa
Mitä vittua mä tekisin
Kaikki mun päätä puristaa
Helvettiinkö menisin




POIMIJAT (18.9.1979)

Miljoonat rypyt päätäni kiristää
Ei miljoonat ryypyt voi enää mua piristää
He tulevat silti mun luo minihameissaan
Ja sadat matkat riippuvat heidän katseissaan

CHORUS     Älä usko jos ne sanoo ettää pääset taivaaseen
            Se kohdistaa vain katseesi varpaaseen
            Ja päätäs taot turhiin puheisiin
            Ja itket itses rikki vessoihin yleisiin

He ovat valmiita naulaamaan sut katuun
Jos luulevat pääsevänsä määränpäähän haluttuun
He vievät sut juhlistas helvettiin
Ja ripustavat sut koukkuihin tulisiin





PUHELINVASTAAJA (22.9.1979)

Automaattinen puhelinvastaaja ihmiset korvaa
Ei ihmisillä puhumiseen ole aikaa
Vastaajat toisilleen soittelee
Ihmiset itsekseen mutisee

CHORUS     Vastus käämi transistori
            Resistanssi voltti komponentti
            Kytkin johdin virtapiiri
            Kytken kanavan uniini

Sydämen paikalla jaloteräsmäntä
Ihminen on renki kone isäntä
Teräskuoren alla on tehokas aivo
Ihminen koneen orja ja vaimo




TEHDASKAUPUNGIN LAPSET (3.11.1979)

Tehdaskaupungin lapset
Seisoo kaduilla
Tehdaskaupungin lapset
Toimii viinalla

Tehtaan varjossa
Yhtiön kahleissa
Paskan hajussa
Poliisit valvomassa

Kouvolaan tappelemaan
Meidät laitetaan
Kun skidit parempien piirien
Menee ryyppään kapakkiin

Kytät toki meitä rakastaa
Onhan niillä putkaan pantavaa
Ne kartsalla ajelee
Kun jengi kylmässä vapisee




PUNK PUNK PUNK (26.11.1979)

CHORUS     Punk punk punk punk punkkari
            Meille huudetaan
            Punk punk punk punk punkkari
            Meitä potkitaan

Ei kellään saa olla lyhyt tukka
Ei kellään saa olla merkkejä takissa
Ei kukaan saa asioista tietää
Ei kukaan saa olla eri mieltä

Ei kukaan saa olla elävä
Ei kukaan saa puhetta ymmärtää
Ei meillä ole idoleita vaan me itse elämme
Ei me haluta ketään käännyttää nyrkeillämme





SAIRAALASSA (15.12.1979)

En mä tänään valvoa voi
Niin hoitaja mulle sanoi
Kohta taas mä piikin saan
Ja joudun pitkään nukkumaan

Ne säännöstelee mun elämää
Ne sanoo mulle mitä mä teen
On turha pyytää apua
Ei sitä täällä saa

CHORUS     Käytävillä osastoilla suuren sairaalan
            On kuin tekis elämänpituisen kiertomatkan
            Koneilla näitä hengissä pidetään
            Elämää niiltä kerjätään

Täältä ihmisiä et löydä ollenkaan
Pelkkiä jäykkiä sääntöjä kaikki vaan
Ei ne mitään miettiä voi
Kun määräykset ja ohjeet päässä soi



MIKÄ MUN PÄÄSSÄ NYKII (18.12.1979)

CHORUS     Mikä mun päässä nykii
            Onks se joku tauti
            Mikä mun päässä nykii
            Ei kai se haittaa koulunkäyntii

Kun mä mopolla ajelen
Taikka telkkaa katselen
Silloin mun päässä nykii

Kun isän kanssa autoa pesen
Tai kun oksennan likaiseksi veeseen
Silloin mun päässä nykii

Kun juon viiniä salaa
Tai syön iltapalaa
Silloin mun päässä nykii

[I couldn't find the video for this one] 
PILLERIT (16.9.1980)

Isä osti mulle pillerin
Ja pakotti mut nieleen sen väkisin
En oo isää nähnyt sen jälkeen

Veri korvasta suihkusi
Kivekset paineessa halkesi
Jouduin pitkäksi aikaa sairaalaan

Äiti osti mustan pillerin
Ja pakotti mut nieleen sen väkisin
En oo äitiä nähnyt sen jälkeen

Kaaduin maahan ja löin pään kiveen
Olin tukehtua oksennukseen ja vereen
Jouduin olemaan kauan sairaalassa

Isoisä kuoli ja perinnöksi sain pillerin
Uteliaana menin vessaan ja sen nielaisin
En oo mitään nähnyt sen jälkeen

Sokeaksi tulin ja jouduin sairaalaan
Heti mielipuolet alko mua kiusaamaan
Multa irtos käsi ja varvas




TOKIO PALAA (24.11.1980)

CHORUS    Tokio palaa aa-aa aa-aa

Tähtäsimme Meksikoon
Osuimme Tokioon
Me kyllä se nähtiin
Kyllä se huomattiin

Ei me viittitty estää
Kato olis pitäny kalja jättää
Ja olihan kiva katella
Kun ne alko pomppia


No comments:

Post a Comment